به اشتراک بگذارید:
تعداد نظرات : 0 نظر
دوشنبه 12 آگوست 2013
چگونه توانستم تأثیرتشکیل گروه های درسی و ارزشيابي گروهي درکلاس های ششم ودوم راهنمایی مجتمع آزادگان ، دررشد آموزش دانش آموزان را افزایش دهم ؟

اقدام پژوهی /

  • عنوان :  چگونه توانستم تأثیرتشکیل گروه های درسی و ارزشيابي گروهي درکلاس های ششم ودوم راهنمایی مجتمع آزادگان ، دررشد آموزش دانش آموزان را افزایش دهم ؟ /

چکیده

موضوع این نیست که چه کاری انجام می دهی ،مهم روشی است که آن کارراانجام می دهی واین همان چیزی است که نتایج رابار می آورد   (سای الیوروترامی یانگ)سؤالی که همواره توسط معلمان پایه ششم مطرح است این است که:

*گروه های کلاسی چگونه تشکیل شود؟

 *چگونه می توان فعالیت های گروهی راهدایت کرد وازهمه مهمترودغدغه برانگیزتر آن که ارزشیابی گروهی فعالیت های انجام شده به چه صورت باید باشد؟

دراین مقاله  پژوهشی برآن شده ایم تا با توجه به تجربه ها و پژوهش های انجام شده درمقاطع مختلف  تحصیلی پس ازتبادل اطلاعات وبررسی داده هاوهمچنین توجه به حیطه سنی دانش آموزان به سؤال های خودپاسخ دهیم.

همان طورکه می دانیم موفقیت درکلاس درس ششم ابتدایی وازهمه مهم ترحل یک مسأله به فرایندهای فراشناختی وابسته است که عوامل مختلفی برآن تأثیرمی گذارد وسنجش این نوع فرایند دشواراست،اماازطریق ایجاد موفقیت های ازمسأله که دانش آموزان بتوانند افکارخودرابیان وچگونگی راه حل های خودراتشریح کنند می توان این فرایندراتسهیل کرد و بابحث وگفتگودرمورد مسأله دربین دانش آموزان می توان به بالا بردن تفکرانتقادی وایجاد بستر برای ارتقاء خلاقیت واعتماد به نفس وآگاهی های فراشناختی کمک نمود. همچنین باید براین تصور باشیم که افراد از بدو تولد مهارت های موردنیازبرای فعالیت های گروهی رابه همراه دارند.بنابراین مهارت های حل گروهی مسأله ومهارت های مربوط به کارگروهی موفق، بخش ضروری رشد گروه های کلاسی به شمارمی رود وقابل آموزش است واگربخواهیم دراین زمینه بسیار موفق ترعمل کنیم بایداین آموزش ها راازخانواده وقبل ازدوران تحصیل آغازکنیم.

[box type=”info”] قیمت : 10000 تومان[/box]

demo

برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,