به اشتراک بگذارید:
تعداد نظرات : 0 نظر
دوشنبه 14 نوامبر 2016
نقش مدارس و معلمان در تقویت و توسعه تفکر پژوهشی دانش آموزان

چکیده

     در دنيايي كه اطلاعــــات به سرعت در حال تغيير است و واقعيت‌های پيچيـــده اقتصادی – اجتماعی، محيطی و اخلاقی به سرعت راه خودشان را به زندگی فردی و اجتماعی افراد باز كرده‌اند، ضروری است بچه‌هايی متفكر، منتقــــــد، پژوهشگر و محقق تربيت كنيم زيرا اين كودكان، هر روز در زندگی با واقعيتها و مشكلات روبرو شده و مسايل را، خود حل كنند.   امــــروز از نظر هوش و ذكاوت و دقت‌ نظــر در پژوهش، کودک و نوجوان ایرانی با ديگر همسالان خود در كشورهای پيشرفته، ‌يكسان است. آنچه آنان را از يكديگر متمايز ساخته و به ما برچسب جهان ســوم مي‌زند، نبودن برنامـــه‌ريزی  صحيح آموزشي و كمبود امكانات پژوهشی است. بدين منظور ما بايد موانع پژوهش در مدرســـه را از سر راه دانش‌آموزان برداشته و در آنها، انگيزه ايجاد كرده و آنها را درگير پژوهش كنيم.در اين تحقیق سعی شده است، ضرورت و اهميت پژوهش دانش‌آموزی و موانع موجود در انجام اين نوع پژوهشها، مورد بررسی قرار گيرد و پيشنهاداتی نيز در جهت آمــوزش اين مهارت به دانش‌آموزان داده شود.

قیمت : 8000 تومان

demo

نظرات برای این مطلب بسته شده است.


Sorry, the comment form is closed at this time.